میدان آزادی

اگر به عکس میدان آزادی از بالا دقت کرده باشین میدان آزادی به صورت یک صلیب کاملا” مدرن انگلیسی ساخته شده.حتی من شنیدم در دوره پهلوی وقتی این میدان توسط یه مهندس خارجی ساخته شد بعد از اینکه فهمیدن قضیه از چه قراره خود شاه اون مهندس رو در میدان آزادی دار زد.
به هر حال همیشه برام این سوال بود که وقتی تو تهران راهپیمایی میشه چرا هیچ وقت موقع تصویربرداری از نمای برج آزادی فیلم نمی گیرن.
راستی اگه Google Earth دارین حتما” یه نگاهی به شهرک اکباتان هم بندازین.اگه دقت کنین از بالا نوشته شده “جاوید شاه” که تا حرف جاوید شا رو کاملا میشه خوند.

نظرات 2 + ارسال نظر
بندر عباسی سه‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 04:18 ق.ظ

من افسر باز نشسته نیروی در یائی شاهنشاهی هستم و افتخار میکنم زمانیکه ایرانی هویت ایرانی داشت در ایران بودم در حال حاظر ایران تبدیل شده است به دفتر نماینده گی برای امداد حزب الله و حماس و تمام ملت غیر از جنوبی ها با دل و جان جاکر وبنده ملا ها هستند و سنینه زدن قمه زدن براشون از استقلال و ازادی مهمتر است.یاد دود مان بهلوی زمان شکوه قوم اریائی بهیر به خیر باد مرگ بر ارتجاع ومرتجع.جاوید شاه

س.شریفی سه‌شنبه 18 دی‌ماه سال 1386 ساعت 01:34 ق.ظ

خجالت داره .این مضخرفات چیه که میگین.من معمارم واین میدان طرح مهندس امانت و اصالتا ایرانی.امانت از بهترین معمارای حال حاضره و در آمریکا ست.این اثر امانت هیچ وقت از یاد آدمایی که با معماری خو دارن نمیره.خیلی زود نوشتتو پاک کن وگرنه کل وب سایتت ویران میشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد